Субота, 20.04.2024, 11:16 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Травень » 16 » Як підтверджувати підприємницький статус після скасування свідоцтва про держреєстрацію
14:10
Як підтверджувати підприємницький статус після скасування свідоцтва про держреєстрацію
Верховна Рада України прийняла, а Президент України вже підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи — підприємця» від 07.04.2011 р. № 3205-VI (далі — Закон № 3205).


З дати набуття чинності цим Законом свідоцтво про державну реєстрацію скасовується.

У зв'язку з цим Законом № 3205 вносяться зміни, у тому числі, до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI та до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI, що стосуються документів, які підтверджують підприємницький статус фізичної особи.

Так, підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, для необкладення їх доходів податком на доходи фізичних осіб у джерела виплати повинні надати виписку або витяг з Держреєстру. У Законі № 3205 нічого не зазначено про можливість надання копій виписки та витягу з Держреєстру. Сподіваємося, що ДПАУ все-таки дозволить використовувати копії цих документів, адже метою скасування свідоцтва про держреєстрацію було спрощення, а не ускладнення ведення бізнесу.

Щоб винагорода, яка виплачується за цивільно-правовим договором на виконання робіт (надання послуг), не обкладалася єдиним соціальним внеском у джерела виплати, підприємець повинен підтвердити, що вид діяльності за договором зазначено у витягу з Держреєстру. У цьому випадку, на нашу думку, підприємцю досить надати копію такого витягу.

Строк дії виписки та витягу з Єдиного державного реєстру не обмежений. Виписка видається безоплатно тільки в окремих випадках, у загальному ж випадку отримати виписку можна буде тільки за плату (17 грн.). Отримання витягу з Держреєстру коштує 51 грн.

Для наочності перелік документів, які повинні надати суб'єкту господарювання підприємці залежно від системи оподаткування, на якій вони перебувають, та від виду цивільно-правового договору, наведемо в таблиці. При цьому виходитимемо з того, що надавати оригінал виписки з Держреєстру підприємцю дешевше.

Система оподаткування

Вид цивільно-правового договору

на виконання робіт (надання послуг)

купівлі-продажу, оренди

Підприємець на загальній системі оподаткування

1. Виписка з Держреєстру.

2. Копія довідки з податкового органу про види діяльності та систему оподаткування.

3. Копія витягу з Держреєстру

1. Выписка из Госреестра


2. Копия справки из налогового органа о видах деятельности и системе налогообложения

Підприємець на єдиному податку

1. Копія виписки з Держрєєстру*.

2. Копія Свідоцтва про сплату єдиного податку.

3. Копія витягу з Держреєстру

1. Копія виписки з Держрєєстру.

2. Копія Свідоцтва про сплату єдиного податку

* Вважаємо, що копії виписки та витягу з Держреєстру — еквіваленти, але, щоб уникнути конфліктів з контролюючими органами, краще мати копії обох документів.


Переглядів: 699 | Додав: lpp | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: